lördag 5 april 2014

sååå himla sugen på...?

Sitter nu vid syrrans dator och kollar lite på blocket.jag är så himla sugen på att börja rida igen... men inte på ridskola... så det jag kollar på blocket är medryttare. för er som inte vet vad det är så är det när man åker till den hästen några gånger i veckan och rider eller vad man ska göra. det ända som är skillnaden är att det inte är du som har ansvar för var den står. man åker bara dit några gånger i veckan. och ibland så vill ägaren inte ens ha betalt för att man ska få vara där. så det är ju alltid ett + i kanten... men för mig kvittar det. känner att bara om jag litar och tycker om den hästen så kvittar priset för mig. 
jag har skrivit till en som ville ha medryttare till 2 hästar, jag och Elin frågade och vi skulle åka och kolla på hästarna. men det sket sig för Elin kunde inte... tråkigt nog. men så kan det vara.
så nu är jag på gång själv och letar. är såååå himla sugen! 
känner att jag inte gör någonting på dagarna och eftersom jag alltid har gillat hästar så kände jag... varför inte?
man får bara mer motion och bättre hälsa och det är väl alltid bra? :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna!