måndag 21 april 2014

min blogg och mitt liv

som jag berättade om i ett inlägg så skulle jag skriva om MIN blogg och MITT liv och sånt...
för jag har tänkt mycket på det här med hur vissa vill ha sina bloggar och sånt.
så jag tänkte berätta för er hur jag resonerar med min blogg och hur jag vill ha det.
det är såhär att på mina kommentarer så måste jag först godkänna dom innan dom publiceras, och ni kanske undrar varför?
jo, för jag vill inte sitta och visa alla om tex någon kommenterar nå elakt så tycker jag att det är onödigt om flera andra läser det när det var till mig. och som jag har sätt på flera bloggar så är det ju människor som kommenterar elaka saker och så är det någon annan som säger emot den och så blir det typ krig på internet, och som alla vet så förkommer det ju MYCKET hat och massa saker nu på internet och då vill inte jag stå dör och kanske har orsakat någon med att någon/några bråkar på min blogg... det känns inte så trevligt tycker jag...  så ja, det är hela anledningen till att varför jag accepterar kommentarerna först.
sen så är det ju mycket med det här hur jag vill att mina läsare ska ta del av, det är såhär att som någon av er kanske vet så skriver jag ut min blogg på facebook och lite andra sociala medier för att just jag känner att jag kan göra det och att jag vill dela med mig av min blogg till er.
tycker det är kul att skriva inlägg och jag gillar att folk kanske gläds av det.
jag känner också såhär att om jag skulle blogga för någon annans skull så skulle det inte funka i längden... asså har man det inte i sig att man inte kan hålla en blogg uppe eller kanske inte vill så tycker jag att då ska man inte göra det, för egentligen tänk vad tråkigt om man tex läser någons blogg och så kommer det typ upp 1 inlägg varje månad... haha nejdå men då slutar man nog tillslut.
och visst det kan vara så att man inte har tiden att blogga varje dag, så kan det verkligen vara!
och då har jag ett tips till er som har det så... och själv hade jag så ;)
föööör... man kan ju göra tidsinställda inlägg så skriver man några stycken och klickar i vilken tid man vill att dom ska publiceras... och shoff så har du inlägg uppe och du behöver inte alls tänka lika mycket på vad du ska skriva i nästa inlägg :D
så ganska smart va?
jag har tänkt mycket på det här hur folk egentligen liksom är ganska taskiga på bloggen...
asså jag har läst någon blogg där dom sitter och trycker ner någon... det kan vara tex en bloggerska/bloggare som är lite sådär halvkänd och har ni då tänkt på? att chansen är ganska stor att den där kända bloggaren läser det där... för som alla vet så sprider det sig saker väldigt fort via internet... och i vissa lägen är det bra och i vissa sämre...
men iallafall så kan jag inte riktigt förstå hur man gör så... haha
man är väl den man är och så är det :)
har man sen en åsikt så visst, det är bättre än att sitta och bara dra ut på det hela skiten.
tycker jag!
och så är det såhär...
eftersom det här är min blogg och om mitt liv så tycker jag faktiskt att det är ganska störande om folk sitter och skriver "aa men varför gör hon inte så och så på dagarna...?"
så som jag sa... mitt liv och jag gör det jag gör... jag gör även det jag tycker om. och så var det med det :)
för tänk vad hemskt om någon hela tiden satt och sa vad man skulle göra? haha vilket skämt det skulle bli då...
och nu menar jag verkligen inte att jag tycker att det är fel att ge inspiration till varandra eller så... men just det när det börjar gå utför med det hela så kan det bli ganska så jobbigt... är det bara jag som tycker så?
och nudå till en till sak... haha
tycker ni det är viktigt att ta professionella kort hela tiden?
det tycker verkligen inte jag!
för jag har funderat på det där... tänk om man skulle göra en outfit inlägg och så skulle man stå där på morgonen och fram med systemkamera och ta ett bra kort och sedan överföra det till datorn och sen skriva inlägget... haha
bara jag som inte skulle ha tid med det på morgonen?
jag tar kort på det jag hinner och det jag vill ha med  på bloggen, annars struntar jag i det.
men det här är ju upp till en och en liksom.
har man tid så är ju det bra. har man inte så har man inte :)
och så självklart så är det en person som har en blogg så lägger den ut vad den vill och vilka typer av kvalité på bilder den vill :) fast det kanske är självklart? :)
men nu vet ni lite hur jag vill resonerar på¨mig blogg och lite åsikter och vad jag tycker om bloggandet och sånt. och till er som tänker lite som jag där med kommentarer och inlägg... ställ in på eran bloggportal att ni vill acceptera kommentaren först.
och om man gör tidsinställda inlägg så blir det inte lika stressigt och man hinner med mer :D
och till sista saken, det jag tycker är så viktigt om man driver en blogg det är ju att om man tex skriver ett inlägg och så kommenterar någon att man inte kan göra ett sådant inlägg... asså varför ens läsa ens blogg då om man inte tycker om den? haha
man skriver väl om det man tycker om att skriva om? annars kan ju någon annan sitta och skriva på ens blogg... helt meningslöst ju!
men just det där med att kommentera vad man inte kan skriva om har jag inte fattar och kommer nog aldrig att göra det heller...

tack för att ni tog er tiden till att läsa om vad jag tycker om blogg.
ha en bra eftermiddag/kväll alla fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna!