söndag 14 september 2014

Sommaren 2014


Jag tänkte skriva lite om dom viktigaste sakerna jag har gjort nu när jag har varit borta så länge från er. Haha 
Har inte gjort så många saker... Har ju haft sommarlov, men gjorde inge mycket där förutom att jag åkte till Ullared med Elin och hennes familj. 
Var premiär för mig där, var ändå helt ok. Inget ställe som jag tyckte va lixom: omg vi måste åka dig igen!
Tyckte mer att det var som ett stort dollar store. 
Sen har sommarlovet bara gått till att solat badat och bara chillat. 
Men efter sommarlovet så ska man ju alltid börja skolan igen, inte sant? 
Jag gick ju nu ut 9an, och det menas ju med att man ska in på högskola och man ska välja en linje (inriktning) 
Jag sökte till Handels och administration här i Ludvika som förstahandsval och ja... Jag kom in :D 
Så nu har jag placerat mig på vbu, är verkligen nöjd! Och vecka 41 så ska jag ut på min första praktik vecka ;) ska verkligen bli spännande! 
Jag gick i skolan en vecka (måndag till måndag) sen... 
Packade jag, syrran och mormor våra resväskor och åkte till Spanien! 
Mormor ringde mig samma dag som jag skulle till Ullared och frågade mig om jag ville följa med min syster och henne ner till Spanien en vecka, och... Vem säger nej till det? ;) 
Så vi åkte ner till Spanien och checkade in på hotellet. Sola och bada i en hel vecka är ju aldrig fel! Medans dom andra där hemma får slita sig i skolan... Hehe ;) 
Hotellet var för 16år och upp, så det var inga "barn" där. Så det var ganska skönt ändå. (Måste bara säga att jag var den yngsta där, den enda men rött band, det menas med att jag inte får ta alkohol i baren) vi hade all-inclusive så det var bara att gå till baren och ta det man ville och man kunde även ta sandwiches om man ville. Så det var jäkligt skönt. 
Jag och syrran bodde i ett eget hotellrum och mormor i en egen. 
Det var första gången jag badat i Atlanten, har alltid badat i Medelhavet när jag varit utomlands. Så det var coolt.
Och efter en vecka så var det att ta sitt pick och pack och dra sig tillbaka hem, va skönt det med. 
Saknar alla där hemma och längtat lite till att komma in i rutinerna om man tänker på skolan. 
Landade på Arlanda tisdag natt kl 01:10, och vi kom hem runt kl 5 på morgonen... Bussen till skolan går 07:35 så det var ingen stor ide att sova den natten, så jag var vaken... Haha. Lagom trött i skolan...

Och ja, sedan dess har jag bara varit i skolan och jobbar på. Inge mer med det... 
Men jag tänkte visa lite bilder från Spanien och sånt. 
Njuuut ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna!